Selasa, 28 Ogos 2012

MOOD PERGI MEMANCING


ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ
بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم
ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ


Assalamualaikum...

Dalam bulan syawal ni, org lain sebuk pergi beraya ke rumah sanak saudara, aku ngan kawan aku pulak sebuk nk g mancing haruan..hehe..pkul 10 pagi aku dh gerak g pekan beli katak, brg² lain dh prepair sejak semlm..kat kg ni, katak dah mcm pisang goreng panas, tak sampai petang aje dah abis..yang buat aku tension tu..harga dia, dlu seekor baru 30sen, skrg dh naik 50sen..adoi!!..mahal gler skrg ni!..aku beli 10 ekor aje, share ngn kawan aku..lebih kurang pukul 4 petang kita org dh gerak dari umh cari port mancing..kawasan lombong kt kampung aku dh tak mcm dulu, byk dh kawasan lombong ditutup kerna aktiviti haram curi pasir..sdih² !..

member aku da tension masa nie..layan..
haruan pertama yang aku dapat..

Dah lama tak pergi memburu haruan, rasa teruja la pulak bila 1st time dapat,sejak 3 tahun tak pegang batang pancing..kelakar pon ada..kawan aku dh jerit²  bila ikan tu sambar umpan aku..jam rembat²!!.aku tergelak aje dgr nya..haha..memang best!

beratnya ada la 1/2 kg kot..
ni la muka kwn aku hensem tak?
bersemangat kwn aku nie..:p

Setelah penat memburu tak perasan pulak jam dh nk pukul 7pm..sebelum balik umah, sempat gak la aku ambil gambil hasil buruan kami, gambar spt dibawah..kawan aku dpt 4 ekor (kanan), aku pon dapat 4 ekor (kiri)..

ni la hasil dari buruan haruan

Buruan haruan kali pertama ni, aku MENANG. tp nasib gak la sbb aku dapat 2ekor besar dr kawan aku yang dpt semuanya boy² ..puas hati !..semuanya kita org bg Mamat, kawan aku yang baru kuar dr hospital sbb excident 2 bulan lepas..bleh la dia buat sup untuk sembuhkan kaki dia..:p

2 ulasan:

Unknown berkata...

haruan tu x ckup besar lg tu,ko tggu ari mggu ni.aku repid blk

Unknown berkata...

@Shahrul Salem
okay..kta tgok sape pulak champion nt..tak sabar aku nk dpt lebih dari sekilo la bro..:p