Khamis, 23 Ogos 2012

SELAMAT TINGGAL MELAKA


ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ
بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــم
ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ


Assalamualaikum dan selamat sejahtera..:)

Negeri Melaka Negeri Bersejarah...Sungguh indahnya bila di dengar, mcm sejarah² ada kat sini.. bg aku yang telah menetap dan berkerja disana hampir 2 tahun untuk mencari pengalaman..tiada apa pon yang menariknya..kata org "hujan emas di negeri org, hujan batu di negeri sendiri" lebih baik di negeri sendiri.. betol atau tidak ayt nie..tu terpulang pd diri kita sendiri menilaiya..best ke tak di negeri org..:p


nie la..kapal yg bersejarah di melaka

Hari ini, hampir 2 minggu aku meninggalkan Melaka, terlalu banyak kenangan pahit & manis telah ku cipta disana...sehingga kan aku jd tawar hati dan hilang semangat untuk berkerja lg disana..


nie kawasan bandar melaka gambar dr Menara Taming Sari :D

Selama dekat 2 bulan nie, aku cuba mencari ketenangan, mencari sakinah...atas apa yang aku alami, ia kerna hati & perasaanku yang sukar untuk menerima kenyataan..Mungkin Allah ingin menguji aku dgn apa yg telah berlaku...aku hanya mampu mengharap keredhaan dariNYa..

nie pemandangan dari umh aku di melaka..penat gk la turun naik, tgkt 4 tu..

Kini, aku dh berada di kampung halaman tempat kelahiranku..aku berharap, aku akan kuat untuk bangkit kembali..tinggalkan segala  kisah² silam lalu dan bina hidup baru bersama keluargaku yg tercinta..


Kepada kawan² tempat aku berkerja..aku doakan semoga korg terus rajin berkerja...i miss u all!! dan pada org yg masih aku sayang, yg masih belajar lg di sana..belajar la bersungguh² dan jaga diri baik²...akan ku doakan untuk mu agar sentiasa ceria selalu dan cemerlang dlm pelajaran...Bye²!! Sayonara..
Selamat Tinggal Melaka..^-^

2 ulasan:

Nora Lee berkata...

eh..~ umm awk nie sape eak? bdk uitm gak kew?

Unknown berkata...

salam..sy bkn bdk uitm..sy pernah keje kt melaka..sy pnh comment kt blog awk..awk student uitm ker?ok selamat berkenalan..:)